Antreprenorii, managerii companiilor autohtone şi multinaţionalelor sau cei care doresc să-și deschidă o afacere au putut afla mai multe informaţii despre franciză. Totul a fost posibil în cadrul unui seminar organizat ieri de către Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în parteneriat cu compania VIA RUMANIA.
Potrivit organizatorilor dezbaterii, franciza este o oportunitate de afacere în care proprietarul unei mărci (francizorul) pune la dispoziţia celui interesat de preluarea afacerii (francizatul) brandul şi toate cunoştiinţele necesare desfăşurării afacerii, pentru un anumit preţ.
Nivelul de dezvoltare a francizelor în România se află cu mult sub media europeană, motiv pentru care constituie un mare potenţial pentru investitorii români. “Franciza este o oportunitate de afacere în care proprietarul unei mărci – francizorul – pune la dispoziţia celui interesat de preluarea afacerii – francizatul – brandul şi toate cunoştinţele necesare desfăşurării afacerii, pentru un anumit preţ”, spune José Miguel Vinals Arino, consultant VIA RUMANIA.
În cadrul dezbaterii au fost abordate teme de interes pentru potenţialii afacerişti care vor să cumpere o franciză. Aceşti au aflat ce este mai exact franciza şi cum funcţionează, ce trebuie să ia în calcul dacă aleg o franciză, cum pot să îşi francizeze afacerea. “Am organizat un workshop pe tema francizei, ce are ca scop promovarea acestui concept relativ nou în România. Francizele americane şi franceze sunt deosebit de renumite în întraga lume. Franciza este o afacere profitabilă pentru faptul că ambele părţi au de câştigat. Francizorul îşi distribuie marca proprie pe un teritoriu vast, iar francizatul preia un concept deja garantat de succes şi o metodologie de lucru care poate fi pusă la dispoziţie, şi nu trebuie decât pusă în aplicare”, explică avocatul Adriana Zincă.