Proiectul “Made in Banat” , un real succes

0
391

marca-banat

Proiectul “Made in Banat”, implementat într-o perioada de 18 luni, s-a bucurat de succes. Potrivit reprezentanților CCIAT,  treisprezece firme (cinci din România și opt din Serbia) vor primi marca “Made in Banat”. De asemenea au oportunitatea de a-și promova produsele pe noi piețe.

Proiectul vizează creșterea competitivității IMM-urilor care realizează produse și servicii tradiționale, specifice regiunii Banatului istoric, prin promovarea acestora sub marca ‘Made în Banat’. „Proiectul MADE IN BANAT a apărut din nevoia de a sprijini dezvoltarea unei economii competitive în regiunea transfrontalieră România-Serbia. De aceea, acesta a reunit reprezentanţi ai grupurilor ţintă care să colaboreze, să facă schimb de experienţă şi bune practici, să creeze instrumente comune pentru a diminua efectele crizei economice, astfel încât avantajele comparative să conducă la impactul pe termen lung al proiectului”, spune Rodica Olinic, purtător de cuvânt al CCIAT.

În cadrul proiectului a fost creată o reţea de cooperare economică transfrontalieră, formată din  partenerii de proiect şi diverse entităţi (servicii deconcentrate, universități) care să promoveze produsele și serviciile sub marca „Made in Banat”, în scopul stimulării producției autohtone și creșterii gradului de conștientizare a consumatorilor de a cumpăra produse și servicii asociate cu marca regiunii.

În plus, au fost organizate trei expoziții MADE IN BANAT, la Timișoara (BanatAgralim, 30 mai– 2 iunie 2014), Zrenjanin (INOCOOP, 27-30 august 2014) și Pancevo (expoziția economică, 22-24 octombrie 2014), cu participarea a 30 firme timișene. Tot pe parcursul celor 18 luni de implementare a proiectului au avut loc zece workshop-uri pe teme de interes pentru candidații la marca „Made in Banat” și a fost dezvoltată platforma electronice www.banatmall.ro. Aceasta le va permite firmelor să se promoveze, să-și sporească volumul vânzărilor și să găsească noi piețe de desfacere (cuprinde în prezent 40 de magazine functionale). Printre beneficiile pe care le implică deținerea acestei mărci se numără creşterea competitivităţii producătorilor şi furnizorilor de servicii din regiunea Banatului istoric, sporirea volumului vânzărilor, găsirea de noi piețe de desfacere, creșterea încrederii consumatorilor în produsele specifice comercializate sub marca „Made in Banat”, garanție a autenticității, originii bănățene și calității la standarde europene dar și îmbunătățirea calității vieții.

Reamintim că proiectul MADE ÎN BANAT a fost finanțat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România — Republica Serbia și este derulat de CCIA Timiș în parteneriat cu Agenția de Dezvoltare Economico-Socială Timiș (ADETIM), Camera Economică Regională Pancevo, Camera Economică Regională Zrenjanin și Camera Economică Regională Kikinda.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.